۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان:

حوزه مد و لباس نیازمند مهندسی فرهنگی است

حوزه مد و لباس نیازمند مهندسی فرهنگی است

کرمان - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: در موضوع مد و لباس لازم است نهادهای فرهنگی؛ مهندسی فرهنگی جامعه را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا موسی پور ظهر یکشنبه در کارگروه ساماندهی مد و لباس استان کرمان با اشاره به موضوع عرضه و تقاضا گفت: این دو مقوله در حوزه مد و لباس ارتباط گسترده ای با هم دارند.

وی تاکید کرد: در موضوع مد و لباس لازم است نهادهای فرهنگی؛ مهندسی فرهنگی جامعه را انجام دهند.

به گفته وی در چرخه مد و لباس؛ طراح، تولید کننده و بازاریاب دخیل هستند و این مجموعه باید با دیدگاه فرهنگی تغذیه شود.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: تولید کنندگان و شرکت های بزرگ تولید لباس، به همراه صادرات محصولات کشور، فرهنگ خودشان را نیز به سایر کشورها منقل می کنند و این اتفاق برای کشورهایی چون ایران که دارای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است باعث لطمه فرهنگی می شود.

حسین منظری توکلی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه نیز در این جلسه با اشاره به شیوه های برخورد با پدیده های اجتماعی گفت: در بسیاری از امور اجتماعی شیوه های تدریجی را به کار نبستیم و از همان ابتدا راه سخت و سلبی را در پیش گرفتیم.

وی ادامه داد: رسول مکرم اسلام (ص) نیز با عادات زشت جامعه از شیوه مقابله تدریجی استفاده می کردند و این الگو باید سرمشق ما نیز قرار گیرد.

سرهنگ علیرضا پریور معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان در این جلسه بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای ایجاد تاثیرگذاری مناسب و درازمدت و اثرگذار در جامعه تاکید کرد.

نماینده آموزش و پرورش استان کرمان نیز از رویکرد توجه به نظر دانش آموزان در مورد پوشش مدرسه سخن گفت و افزود: در زمینه پوشش و فرم مدارس؛ نظر دانش آموزان برای ما مهم است زیرا لباسی که خودشان در مورد آن نظر بدهند ؛ با علاقه می پوشند.

کد خبر 3032464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha